Dat is er eentje om in je oren te knopen, als je bijeenkomsten organiseert.
Het is de 'negentigprocentregel'; 90% van wat een bijeenkomst laat slagen, is voorwerk.

In de praktijk gaat het in deze fase, van bekendmaking tot samenkomst, echter vooral over de praktische en materiele zaken en weinig over de mensen. Zonde!

Lees meer >>>>

Ceremonies zijn er om (opmerkelijke) overgangen te markeren.
We nodigen anderen uit om getuige te zijn en deel te nemen en er worden vaak rituele handelingen uitgevoerd. Sommige ceremonies zijn eenmalige gebeurtenissen, anderen worden regelmatig uitgevoerd en zijn vaak een eeuwenoude traditie. Naarmate onze levens en gemeenschappen veranderen en evolueren, erven we echter vaak ceremonies die niet meer passen bij de behoeften van hoe we nu leven.

In de basis is een ontwerper van bijeenkomsten schepper van relevant ceremonieel.

Lees meer >>>>

"๐˜’๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ฏ๐˜ช๐˜ด๐˜ฆ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ต๐˜ด ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ฃ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ข๐˜ง๐˜จ๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ฐ๐˜ฑ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ซ๐˜ข๐˜ณ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ท๐˜ช๐˜ฏ๐˜จ๐˜ด๐˜ด๐˜ญ๐˜ข๐˜จ ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฎ๐˜ข๐˜ข๐˜ฌ๐˜ต: ๐˜ด๐˜ต๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ฅ๐˜ด ๐˜ท๐˜ข๐˜ฌ๐˜ฆ๐˜ณ ๐˜ธ๐˜ฐ๐˜ณ๐˜ฅ๐˜ต ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ฌ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ฏ๐˜ช๐˜ด๐˜ฐ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ฅ๐˜ณ๐˜ข๐˜ค๐˜ฉ๐˜ต, ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ช๐˜ฏ๐˜ต๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ข๐˜ค๐˜ต๐˜ช๐˜ฆ, ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ด๐˜ฑ๐˜ณ๐˜ฆ๐˜ฌ๐˜ฌ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ท๐˜ข๐˜ฏ ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ฌ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ฏ๐˜ช๐˜ด ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ฑ๐˜ข๐˜ฌ๐˜ต ๐˜ช๐˜ฏ ๐˜ค๐˜ฐ๐˜ฎ๐˜ฑ๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ต๐˜ฆ ๐˜ฆ๐˜น๐˜ฑ๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ช๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ค๐˜ฆ๐˜ด."
Dit statement uit een artikel van Eventbranche EvenementOrganiserenvonden we opvallend. Want:

Lees meer >>>>

Zoโ€™n 4 maanden na onze laatste โ€“ frustrerende โ€“ ervaring met een (gratis) webinar, trokken we de stoute schoenen aan. We waagden ons er opnieuw aan! En wel een week lange cursus met elke dag een online masterclass. Zo, wij durven! 
Zucht.
Hebben wij gewoonweg een grote allergie voor een aantal zaken die bij webinars lijken horen? Of ligt het toch echt aan de gever ervan en treffen we steeds de verkeerde? 

Lees meer >>>>

Dat zeggen wij niet alleen. Dit concludeert De Wereldgezondheids-organisatie (WHO) uit meer dan 900 onderzoeken.

Waar wij het mede daarom altijd als vorm, onderdeel of ondersteuning van een evenement(-traject) overwegen en het in de zorg meer en meer doelbewust ingezet wordt, doet Nationale-Nederlanden (NN) er alles aan om haar medewerkers deze positieve werking te laten ervaren.
Nee, wij zijn geen klant, geen partner en we zijn ook niet gevraagd reclame voor ze te maken. Geen idee of ze goede dienstverleners zijn. We vonden het gewoon tof te lezen wat ze doen, en deel het in de hoop dat ook andere organisaties er hun voordeel mee zullen doen.

Lees meer >>>>

Pagina 3 van 18