Het kan je niet zijn ontgaan:
Eind november trok gratis online survivalspel Fortnite maar liefst 14,3 miljoen (!) spelers met een concert. En naar schatting nog eens 3 miljoen mensen via livestreams... Het meest impactvolle digitale event ooit!

Indrukwekkend.

We kunnen er niet omheen, als je er meer over leest: virtuele evenementen zijn volwaardige ervaringen die fysieke evenementen in schaal en impact evenaren—of zelfs overtreffen. Zeker voor de generatie die nu en in de toekomst evenementen gaan bezoeken.

Wat kunnen event organisatoren hiervan leren?

Al jaren wordt gebruik van Augmented Reality, Virtual Reality en Gamification benoemd als tip of trend. Dit geheel virtuele Fortnite concert heeft het echter tot een ander - creatief en technologisch - niveau weten te trekken.

Dit virtuele masterpiece leert ons:
💡Massaal en heel breed bereik is mogelijk. De logistieke uitdagingen van fysieke locaties ontbreken bovendien geheel.
💡Interactiviteit versterkt betrokkenheid.
💡Virtueel is niet - per definitie - minder impactvol. Er kunnen diepgaande emotionele snaren geraakt en vergaande verbondenheid gecreëerd worden.

Bovendien had Fortnite een slim pre-incentive bedacht om nog meer bezoekers te trekken. Dus ook dat is weer een waardevolle les of reminder.

Is het dan gedaan met fysieke bijeenkomsten?

Nee. Er is ook nog steeds grote behoefte aan kleinschalige, persoonlijke, authentieke, fysieke belevenissen (lees o.a.: https://lnkd.in/eECQbBNV).

Maar we zijn wel op het niveau dat de technologie, en het creatieve gebruik ervan, virtuele belevenissen net zo krachtig maakt. En we leven in het tijdperk dat publiek hier net zo open voor staat als voor fysieke belevenissen.

Heb jij al eens een diepgaande virtuele ervaring meegemaakt? Benieuwd!

Meer over het event:
https://lnkd.in/e2KhmkGe
https://lnkd.in/eKvV-Xv6
https://lnkd.in/eEas8SaA
©Fortnite

Virtueel evenement fortnite remix the finale